Golfbaan De Swinkelsche

Natuur, rust en ruimte typeren deze golfbaan! Brede fairways, een goede routing, grote greens met flinke glooiingen en grote bunkers met grillige randen, bos, heide, water; dat is De Swinkelsche.

Zowel de 18 holes Championship Course als de 9 holes PAR-3 baan zijn zeer gevarieerd, waardoor de golfer zich nooit zal vervelen! Alle gegevens betreffende baan informatie, arrangementen, vind je op de website van De Swinkelsche.

Playing Handicap tabel Championship Course Dames (download)
Playing Handicap tabel Championship Course Heren (download)
Playing Handicap tabel Peelrijtbaan 9 en 18 Holes (PDF) (par 3)

Golfbaan de Swinkelsche

Op Golfbaan de Swinkelsche wordt gespeeld op de Championship Course (18 holes) en de par-3 Peelrijtbaan (9 holes).

Baaninformatie

Het ontwerp van de 27 holes golfbaan is gemaakt door Golfbaanarchitect Frank Pont. Hij is in 2010 door Golf Weekly uitgeroepen tot meest succesvolle golfbaanarchitect van Nederland.

Peelrijtbaan
Rondom de aquarange en in de bossen liggen de 9 holes van de Peelrijtbaan. De baan heeft zijn naam te danken aan het beekje wat door de gehele golfbaan stroomt. De holes bieden voor een beginnende speler een mooie kennismaking met de golfsport. Ook deelnemers van een clinic kunnen hier een goede indruk van het golfspel krijgen.

Championship Course
De 18 holes van de Championship Course liggen op een oppervlakte van zo’n 90 hectare en zijn omsloten door bossen, grote waterpartijen en prachtige heide. De grillig gevormde bunkers maken het plaatje compleet! Verschillende holes zijn op diverse manieren te bespelen waardoor ze een gevorderde golfer voldoende uitdaging bieden, maar door de brede fairways is het ook leuk voor de beginnende speler.

>>> Bekijk hier alle holes

Greenkeeping op De Swinkelsche

Het onderhoud wordt dagelijks gedaan door de Greenkeepers.